Aanmelden

In Nederland gaan kinderen voor het eerst naar school als ze vier jaar oud zijn. Als je kind drie jaar is, mag je het aanmelden op een basisschool. De inschrijving van kinderen is in de regio Utrecht centraal georganiseerd om ieder kind gelijke kansen te geven. Op de website https://naardebasisschool.utrecht.nl/ kun je lezen welke vijf stappen je moet doorlopen om je kind te garanderen van een plekje op een basisschool. We adviseren je deze website grondig door te nemen.

Ruimte bij Blink

We stellen ouders voorafgaand aan deze procedure graag vast gerust: we verwachten dat we bij Blink voldoende ruimte hebben om jullie kind te ontvangen. Ben je dus enthousiast over onze school? Zet ons dan vooral bovenaan jullie voorkeurslijstje bij de aanmeldprocedure!
De procedure om je kind aan te melden voor Blink, of een andere basisschool binnen de gemeente Utrecht, ziet er als volgt uit:

Stap 1

Kies een school. Op de genoemde website van de gemeente Utrecht vind je het aanbod van scholen in je buurt. Bezoek informatiebijeenkomsten om je te oriënteren. Bij Blink organiseren we rondleidingen. Wil je deelnemen aan een rondleiding? Klik dan hier.

Stap 2

In het kwartaal dat je kind drie jaar wordt, kun je het aanmelden op onze school via het formulier op https://naardebasisschool.utrecht.nl/. De plaatsen worden ieder kwartaal tegelijk verdeeld voor alle kinderen die geboren zijn in datzelfde kwartaal. Het maakt dus niet uit op welke moment binnen het kwartaal je je kind aanmeldt.

Stap 3

De gemeente Utrecht verzamelt alle aanmeldingen van één kwartaal in een systeem. Na de laatste dag van het kwartaal worden de aanmeldingen eerlijk verdeeld over de beschikbare plaatsen op de scholen. Wél zijn er een aantal voorrangsregels, bijvoorbeeld met betrekking tot andere kinderen uit het gezin die naar dezelfde school gaan. Je leest deze regels na op https://naardebasisschool.utrecht.nl/

Stap 4

Je ontvangt een bericht van de gemeente Utrecht waarin je kunt lezen op welke school je kind welkom is. Je kunt nu je kind inschrijven op deze school.

Stap 5

Rugzak ingepakt? Tijd om te komen Blinken! Welkom!

Wennen

Kleuters zijn vanaf de leeftijd van drie jaar en tien maanden maximaal vijf dagdelen welkom om alvast te wennen aan Blink. Twee maanden voordat je kind vier wordt, nemen we contact met jullie op. We informeren jullie dan over de groep waarin je kind gaat starten. Vier tot zes weken van tevoren vindt er een intakegesprek plaats met de leraar en zullen de wenmomenten in overleg worden bepaald. De vierjarigen starten na de wendagen meteen met volledige schooldagen. Is dit voor een kind aan het begin nog niet haalbaar? Dan kan in afstemming met ouders besloten worden om de onderwijstijd de eerste weken te verkorten.

Zij instroom

Op dit moment hebben wij, met uitzondering van de groepen 4 en 7, ook nog voldoende plek voor kinderen die ouder zijn dan vier jaar en die bij ons op school willen instromen. Zouden jullie hier graag meer informatie over ontvangen of willen jullie eens komen kennismaken?
Neem dan contact op met onze kwaliteitscoördinator Lidwien:  lidwien.schouten@wijs-utrecht.nl.