Missie & Visie

Missie

Op basisschool Blink begeleiden we onze leerlingen gedurende hun tijd op onze school in hun groei en ontwikkeling. Onze leerlingen zijn doorzetters: ze raken gemotiveerd door de succeservaringen die ze opdoen en stromen met een brede kennis uit naar het voortgezet onderwijs op een voor hen passend niveau. De leerlingen hebben vertrouwen in zichzelf en elkaar en zijn nieuwsgierig naar de wereld om zich heen. Respect en eerlijkheid zijn daarbij voor ons belangrijk.

Visie

Bij Blink staat kennis aan de basis van ons onderwijs. Onze manier van werken baseren we op onderzoek; methodes moeten daadwerkelijk effect hebben. Daar verdiepen we ons in, we praten erover in leerteams en daarna gaan we ermee aan de slag. We zetten graag de uitgangspunten van ons onderwijs voor je op rij:

• Leren begint met het opdoen van kennis. We werken hierbij van groep 1 tot en met groep 8 volgens het model van de Expliciete Directe Instructie. Hier vertellen we je meer over deze methodiek.
  • We halen het maximale uit ieder kind, met als doel dat het kan uitstromen op een passend niveau.
  • Ons lerarenteam is betrokken en professioneel: we halen niet alleen het maximale uit de leerling, maar ook uit onszelf. We blijven ons ontwikkelen om sterk, toekomstgericht onderwijs te bieden aan alle leerlingen van Blink.
  • Vakleerkrachten en onderwijsassistenten van Blink zijn ook verantwoordelijk voor voor-, tussen- of naschoolse opvang van leerlingen. Er is dus sprake van een doorgaande lijn als het gaat om opvang, ondersteuning en onderwijs. Dat voelt vertrouwd voor leerlingen en maakt het voor collega’s makkelijk te overleggen.